Consultanta in tranzactii
- Postat in Servicii
Echipa noastra de specialisti ofera solutii complete privind vanzarea/inchirierea tuturor tipurilor de proprietăti imobiliare: case/vile, apartamente, birouri, spatii comerciale, spaţii industriale, terenuri. Nu iti place sa pierzi timpul cu vizionari nepotrivite si piste false, de aceea iti oferim oferte complete si corecte, cu date verificate, conform cerintelor tale.
Oferim partenerilor nostri pachete de servicii dedicate, concepute pentru a raspunde solicitarilor si obiectivelor specifice.
ACTE NECESARE IN TRANZACTII
Pentru tranzacÅ£ionarea unui imobil, este necesar ca proprietarul acestuia să pregătească în timp util, un dosar care să conÅ£ină următoarele acte:
- Actul de dobândire a imobilului;
- Certificat Fiscal eliberat de primărie;
- Extrasul de Carte Funciară eliberat de judecătoria în a cărei rază teritorială se află imobilul;
- Actele de identitate (buletin, paÅŸaport, permis de conducere);
Actul de dobândire a imobilului poate fi:
- contract de vânzare-cumpărare (încheiat între un vânzător ÅŸi un cumpărător, între o persoană juridică ÅŸi o persoană fizică);
- contract de donaţie;
- contract de schimb imobiliar;
- certificat de moÅŸtenitor.
- 2 exemplare din Actul de Proprietate (unul în original ÅŸi unul în copie);
- o schiţă cadastrală a imobilului;
- copie după buletinul proprietarului;
- cerere-tip de declarare.
Certificatul Fiscal se eliberează de către Primărie-DirecÅ£ia Taxe ÅŸi Impozite ÅŸi este valabil 48 ore. Acesta va conÅ£ine în mod obligatoriu următoarele precizări: proprietarul sau proprietarii cu numele corect; adresa corectă a imobilului; suprafaÅ£a de teren aferentă; fără datorii. Astfel, este necesar ca impozitul să fie achitat la zi ÅŸi să nu existe amenzi neplătite. Pentru eliberarea Certificatului Fiscal, sunt necesare următoarele acte:
- Copie după buletinul de identitate al proprietarului;
- Cerere tip;
- Taxă de eliberare Certificat Fiscal (se achită la casieria Direcţia Taxe şi Impozite).
Extrasul de Carte Funciară (eliberat de către AgenÅ£ia NaÅ£ională de Cadastru ÅŸi Publicitate Imobiliară – Oficiul de Cadastru ÅŸi Publicitate Imobiliară) este actul care reflectă cel mai cuprinzător situaÅ£ia juridică a imobilului respectiv. Este valabil 24 ore, motiv pentru care se scoate doar în ziua tranzacÅ£iei. În cazul în care anterior semnării actului autentic se doreÅŸte încheierea unui antecontract, cartea funciară se poate verifica ÅŸi telefonic. În extras trebuie precizată adresa corectă a imobilului (aceea din titlul de proprietate); numele corect al proprietarului/proprietarilor ÅŸi că imobilul nu este grevat de sarcini.
PRECIZARE: Dacă imobilul a cărui vânzare se doreÅŸte nu este intabulat, mai întâi se va proceda la intabularea sa de către un notar autorizat, pe baza următoarelor acte:
- 2 exemplare din actul de dobândire a imobilului (cel puÅ£in unul în original);
- schiţa imobilului respectiv;
- procesul verbal de predare-primire a imobilului;
- cerere de intabulare adresată sectorului de Cărţi Funciare, din cadrul Judecătoriei.
Actele de identitate trebuie să se afle în interiorul termenului de valabilitate, pentru a putea fi folosite la semnarea actului de înstrăinare a imobilului. În cazul în care buletinul/cartea de identitate au expirat în cursul anului curent, legitimarea se poate face fie cu paÅŸaportul, fie cu permisul de conducere. Dacă prin deteriorarea buletinului, ÅŸtampilele aplicate de organele competente nu mai sunt vizibile, se vor folosi ultimele două acte menÅ£ionate, sau doi martori care cunosc persoana în cauză.
Certificatul de căsătorie este absolut necesar la încheierea actului autentic, întrucât vânzarea-cumpărarea este un act de dispoziÅ£ie, ceea ce presupune consimţământul ambilor soÅ£i, ori calitatea de soÅ£i nu se poate dovedi decât cu ajutorul certificatului de căsătorie.
Sursa: Imobiliare.ro